Προτάσεις της παράταξης “Άμεσα Νέο Ξεκίνημα” για το ΤΠΣ των Δ.Ε. Χαλκίδας και Ληλάντιου

Το τοπικό πολεοδομικό σχέδιο που εκπονείται για τις δημοτικές ενότητες Χαλκίδας και Ληλαντίων σίγουρα πρέπει να λάβει τη μεγαλύτερη δυνατή δημοσιότητα για να έχει και τις περισσότερες δυνατές εισφορές από δημότες και φορείς.

Παρουσιάστηκε η πρώτη φάση της μελέτης και πάνω σε αυτήν η δημοτική αρχή καταθέτει μία πρόταση με 33 σημεία.

Εμείς σαν παράταξη καταθέτουμε στο δημόσιο διάλογο τόσο τα σχόλια μας για αυτά τα 33 σημεία, όσο και και το παρακάτω σχέδιο θέσεων για άλλα ζητήματα που δεν έχουν τεθεί απο τη δημοτική αρχή.

Επίσης ζητήσαμε την σύγκλιση δημοτικού συμβουλίου για σύνθεση θέσεων και διαμόρφωση ομοφωνίας όπου αυτό είναι δυνατό.

Ενόψει του ορισμό της ημερομηνίας συνεδρίασης για αυτό το δημοτικό συμβούλιο ανοίγουμε το δημόσιο διάλογο με το κείμενο που ακολουθεί το οποίο είναι ανοιχτό στην τελική του διαμόρφωση με βάση τις προτάσεις των δημοτών οι οποίες μπορούν να εκφραστούν με τη μορφή σχολίων.

Γ Σπύρου

Μπορείτε να στείλετε τα σχόλια και τις προτάσεις σας στο email: [email protected]

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ «ΑΜΕΣΑ ΝΕΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ»

ΓΙΑ ΤΟ Τ.Π.Σ. ΔΕ Χαλκίδας & ΔΕ Ληλαντίου

Κεφάλαιο Α΄

Γενικές παρατηρήσεις

            1. Τόσο από τις παραδοχές της πρώτης φάσης του παρόντος σχεδιασμού όσο και από όλα τα χωροταξικά υπόβαθρα που χρησιμοποιεί η μελέτη, αναδύεται ως κυρίαρχη αναπτυξιακή δυναμική για το σύνολο του Δήμου Χαλκιδέων αυτή της αστικής ανάπτυξης (πρώτης και δεύτερης κατοικίας) αλλά και αυτή του τουρισμού.

Κατά συνέπεια το Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο που εκπονείται θα πρέπει να υπηρετεί αλλά και να ρυθμίζει αυτή τη δυναμική, η οποία εκπηγάζει από τα φυσικά χαρακτηριστικά και την θέση του δήμου.

            2. Ως περιοχή μελέτης ορίστηκαν δύο μόνο από τις πέντε συνολικά δημοτικές ενότητες του δήμου Χαλκιδέων.

Και ναι μεν αυτό δικαιολογείται εν μέρει από το γεγονός ότι το υφιστάμενο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της δημοτικής ενότητας Χαλκίδας είναι αρκετά παλιό ώστε να χρειάζεται αναθεώρηση, της δε δημοτικής ενότητας Ληλαντίων ημιτελές, όμως δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι το σύνολο του Δήμου Χαλκιδέων έχει αξιολογηθεί από το Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξίας και Ανάπτυξης ως μία ενότητα που πρέπει να αντιμετωπιστεί ενιαία με ρυθμιστικές παρεμβάσεις, δηλαδή ως περιοχή που προκρίνεται για Ρυθμιστικό Σχέδιο.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα προβλημάτων που προκύπτουν από την παραπάνω αποσπασματικότητα είναι η υπό συζήτηση μεταφορά του λιμανιού της Χαλκίδας και η πιθανή ανάπτυξη θαλάσσιας συγκοινωνίας κυρίως μεταξύ της βοιωτικής και της Ευβοϊκής ακτής.

Ως προς την μεταφορά του λιμανιού αυτό βρίσκεται στην δημοτική ενότητα Χαλκίδος αλλά εξετάζεται η μεταφορά του στην δημοτική ενότητα Αυλίδας, η οποία όμως είναι έξω από την περιοχή της μελέτης.

Επίσης είναι σκόπιμο να διερευνηθεί η δυνατότητα ανάπτυξης θαλάσσιας συγκοινωνίας καταρχήν μεταξύ της βοιωτικής ακτής στο σημείο κάτω από τον πυλώνα της υψηλής γέφυρας και της Ευβοϊκής ακτής στο σημείο του σημερινού λιμανιού  (τελωνείο). Η υποδοχή των επισκεπτών στο παραπάνω σημείο της βοιωτικής ακτής με την διαμόρφωση κατάλληλου χώρου πάρκινγκ και η μεταφορά τους στην δημοτική ενότητα Χαλκίδος με πλωτό μέσο, είναι προφανές ότι θα αποσυμφορήσει την ήδη βεβαρημένη κυκλοφοριακά πόλη της Χαλκίδας   και θα προσφέρει ένα επιπλέον κίνητρο για τους επισκέπτες που θα συμβάλλει στην τουριστική της ανάπτυξη. Το παραπάνω σημείο υποδοχής στην βοιωτική ακτή είναι όμως έξω από τη περιοχή μελέτης, στα διοικητικά όρια της δημοτικής ενότητας Αυλίδας .

            3. Επίσης δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι ο Δήμος χαλκιδέων είναι κατεξοχήν παράκτιος Δήμος καθώς έχει το φυσικό προνόμιο να αναπτύσσεται κατά μήκος δύο αντικριστών (της βοιωτικής για της ευβοϊκής)  ακτών.

Κατά συνέπεια, όπως είναι φυσικό, οι κύριες χωροταξικές παρεμβάσεις αφορούν το παράκτιο μέτωπο.

Η ιδιαιτερότητα στο Δήμου Χαλκιδέων έγκειται στο γεγονός ότι ένας φορέας που ελέγχεται από το κεντρικό κράτος, δηλαδή ο Οργανισμός Λιμένων Νομού Ευβοίας (ΟΛΝΕ), έχει αποκτήσει για λόγους που δεν είναι του παρόντος χωρική αρμοδιότητα στο σύνολο σχεδόν του παράκτιου μετώπου του δήμου και όχι μόνο στα όρια του εμπορευματικού λιμένα όπως κατά κανόνα συμβαίνει σε άλλες παρόμοιες περιπτώσεις.

Ο παραπάνω οργανισμός έχει εκπονήσει και εκκρεμεί για έγκριση ένα χωροταξικό σχέδιο με τη μορφή και τη διαδικασία του master plan των εμπορευματικών λιμένων.

Το σχέδιο αυτό εξαιτίας και της διαδικασίας με την οποία εκπονείται, αλλά και των επιστημονικών χαρακτηριστικών που φέρει η μελετητική ομάδα, (απαρτιζόμενη κυρίως από λιμενολόγους μηχανικούς και όχι χωροτάκτες) δεν διαθέτει ούτε  τις επιστημονικές, αλλά ούτε και τις εγγυήσεις εκ της συμμετοχής των τοπικών φορέων και του Δήμου για έναν ευρύ χωροταξικό σχεδιασμό που αφορά το αναπτυξιακό του μέλλον. Με άλλα λόγια το master plan είναι πολύ καθοριστικό για το Δήμο Χαλκιδέων για να μπορεί να το εκπονήσει ένας οργανισμός διαχείρισης λιμένων.

Κατά συνέπεια θα πρέπει μεν να ληφθεί υπόψιν από την μελετητική ομάδα του υπό εκπόνηση ΤΠΣ  ως ένα υπόβαθρο που εκφράζει την οπτική ενός τέτοιου οργανισμού, αλλά που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι δεσμευτικό.

Εξάλλου θα πρέπει να μας απασχολήσει, αφού κατά το νόμο είναι αντικείμενο του παρόντος χωροταξικού σχεδιασμού, το ζήτημα των συγκοινωνιών και των οδικών δικτύων.

Τα νέα οδικά δίκτυα (Παράκαμψη Χαλκίδας στην περιοχή του Αγίου Στεφάνου) από τον τρόπο με τον οποίο θα χαραχτούν θα δημιουργήσουν χωρικές επιπτώσεις που σχετίζονται με το παράκτιο μέτωπο και επηρεάζουν χωροθετήσεις όπως αυτή της μαρίνας τουριστικών σκαφών του υδατοδρομίου και των μικρών ναυπηγοεπισκευαστικών μονάδων.

Το ζήτημα αυτό δεν έχει αντιμετωπιστεί με πληρότητα ή δεν έχει αντιμετωπιστεί καθόλου από το master plan του ΟΛΝΕ.

Επίσης η παραπάνω μελέτη αν και έχει ολοκληρωθεί εδώ και τρία ολόκληρα χρόνια εκκρεμεί για έγκριση από την ΕΣΑΛ και πιθανολογούμε ότι ο λόγος αυτής της καθυστέρησης είναι ότι με το σχέδιο αυτό δεν δίνονται απλώς χρήσεις εντός του εμπορευματικού λιμένα (πχ κτίρια διοίκησης, σιλό, αποθήκες, χώροι φορτοεκφόρτωσης κλπ), αλλά πραγματοποιείται ένας εκτεταμένος χωροταξικός σχεδιασμός στο παράκτιο μέτωπο, από αναρμόδιο φορέα.

Όλες αυτές οι εκκρεμότητες και αντινομίες μπορεί και πρέπει να επιλυθούν μέσα από το υπό συζήτηση Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο αλλά με τρόπο αυθεντικό και όχι δεσμευτικό από το «master plan» του ΟΛΝΕ.

            4. Ως γενική προσέγγιση επισημαίνουμε ότι με την εκπονούμενη μελέτη υλοποιείται χωροταξικός σχεδιασμός και δεν εκπονείται επιχειρησιακό σχέδιο και κατά συνέπεια πρέπει να αποφεύγονται οι σημειακές χωροθετήσεις πολύ συγκεκριμένων χρήσεων. Π.χ. Ακόμη και αν προκρίνουμε σε ένα χώρο όπως του παλιού νοσοκομείου να τοποθετήσουμε το δημαρχείο, θα πρέπει να μην το ορίσουμε στενά, αλλά να δώσουμε την γενική χρήση του άρθρου 4 του ΠΔ 59/2018 που είναι «πολεοδομικό κέντρο» και να συμπεριλάβουμε τουλάχιστον τις ειδικές κατηγορίες χρήσεων του άρθρου 1 που είναι της παρ. 7 (Διοίκηση στην οποία συμπεριλαμβάνεται τόσο το δημαρχείο όσο και το Εφετείο) της παρ. 8 (περίθαλψη) της παρ. 3 (εκπαίδευση) της παρ. 6 (Πολιτιστικές εγκαταστάσεις) της παρ. 16 (στάθμευση) της παρ. 30 (γωνιές ανακύκλωσης). Ο λόγος είναι ότι αποκλείοντας κάποιες άλλες δημόσιες χρήσεις χωρίς κάποιο όφελος, παράγουμε ένα ανώφελο αυτοπεριορισμό που μπορεί να σκοντάψουμε πάνω σε αυτόν, όπως συνέβη με την περίπτωση του Διοικητηρίου στην περιοχή των Δύο Δέντρων που ορθώς η δημοτική αρχή προτείνει να μεταρρυθμιστεί με τον παρόντα σχεδιασμό και να χωροθετηθεί η χρήση της εκπαίδευσης.

Κεφάλαιο Β΄.

Παρατηρήσεις επί των προτάσεων της δημοτικής αρχής (κείμενο 33 σημείων).    

Στο μέρος αυτό αναφερόμαστε στις προτάσεις της δημοτικής αρχής όπως αυτές εκφράστηκαν τόσο στην από 11/9/2024  παρουσίαση της Α΄  φάσης, όσο και στο από 12/9/2024 δελτίο τύπου που αυτή εξέδωσε, ενώ κάτω από κάθε πρόταση της δημοτικής αρχής προστίθεται σχόλιο με τις απόψεις και τις προτεινόμενες από εμάς χρήσεις.

Για τη Δ.Ε. Χαλκίδας

1. Πρόταση δημοτικής αρχής: «Η πλήρη πεζοδρόμηση της περιοχής του Κάστρου, για την ανάδειξη των κτιρίων, με μεταφορά ίσως του συντελεστή δόμησης. Ειδικός χαρακτηρισμός για το ναό της Αγίας Παρασκευής, την οικία Βαϊλου, το σπίτι της οδού Παίδων, το Τζαμί, Φρούριο – Λαογραφικό Μουσείο και ανάδειξη του μεσαιωνικού τείχους.»

Σχόλιο:

α) Αναγκαίες οι πεζοδρομήσεις των οποίων η έκταση πρέπει να καθοριστεί από ειδική κυκλοφορική μελέτη.

β) Δεν παρίσταται ανάγκη ειδικού χαρακτηρισμού των κτιρίων που αναφέρονται στη πρόταση

γ) Να θεσμοθετηθεί η μεταφορά του συντελεστή δόμησης

2. Πρόταση δημοτικής αρχής: «Χαρακτηρισμός του κτιρίου Γεωργιάδη ως χώρο πολιτισμού – εκθεσιακού κέντρου.»

Σχόλιο: Να προστεθούν Διοίκηση (παρ.7), εκπαίδευση  (παρ. 3)

3. Πρόταση δημοτικής αρχής: «Χαρακτηρισμός της αποθήκης του ΟΣΕ, του κτιρίου Ρενιέρη, του Κόκκινου Σπιτιού και του Σπιτιού με τα Αγάλματα ως πολιτιστικά κτίρια»

Σχόλιο: Να προστεθούν: Κοινωνική πρόνοια (παρ. 2) χώρος συνάθροισης κοινού (παρ. 9).

4. Πρόταση δημοτικής αρχής: «Η ανάδειξη των πηγών της Αρέθουσας και η διατήρηση των όμορων, εκτός σχεδίου, παλαιών βιομηχανικών κτιρίων με χρήσεις που συνάδουν με την ανάδειξή τους.»

Σχόλιο: Για τα παλαιοβιομηχανικά κτίρια προτείνουμε διατήρηση και χρήσεις ίδιες με τα ανωτέρω στην παράγραφο 2 του παρόντος κεφαλαίου οριζόμενα.

5. Πρόταση δημοτικής αρχής: «Η ιδιαίτερη χρήση στο Φρούριο της Κανήθου, για την προστασία και ανάδειξή του.»

Σχόλιο: Ναι στην προστασία και ανάδειξη με χρήση πολιτιστικές εγκαταστάσεις (παρ. 6)

6. Πρόταση δημοτικής αρχής: «Χαρακτηρισμός του Μουσείου της Αρέθουσας ως αρχαιολογικό μουσείο.»

Σχόλιο: Παρέλκει. Είναι ήδη αρχαιολογικό μουσείο.

7. Πρόταση δημοτικής αρχής: «Χαρακτηρισμός του κοινωφελούς τμήματος του Ο.Τ.89 (σημερινό δημοτικό πάρκινγκ, πρώην ΠΙΚΠΑ και παλαιό αρχαιολογικό μουσείο) για πολιτιστική χρήση.»

Σχόλιο: Το Ο.Τ.89 να χαρακτηριστεί ως γενική κατηγορία Πολεοδομικό Κέντρο με εξειδίκευση, Διοίκηση (7), στάθμευση (16), πολιτιστικές εγκαταστάσεις (6).

8. Πρόταση δημοτικής αρχής:  «Διατήρηση της χρήσης του ΓΠΣ τουρισμός – αναψυχή για το παραλιακό τμήμα της συνοικίας Α΄, μετά την χερσαία ζώνη (μετά την ιχθυόσκαλα).»

Σχόλιο: Η γενική κατηγορία της «γενικής κατοικίας» καλύπτει απόλυτα τις ανάγκες της περιοχής.

9. Πρόταση δημοτικής αρχής: «Χαρακτηρισμός του τμήματος από τον Φάρο (περιοχή Παπαθανασίου) έως τη Λιανή Άμμο, ως χώρος κοινόχρηστος, αθλητισμού και αναψυχής.»

Σχόλιο: Προτείνεται η γενική κατηγορία του άρθρου 7: (Ελεύθεροι χώροι, Αστικό πράσινο, μικροί χώροι άθλησης, παιδικές χαρές κλπ)

10. Πρόταση δημοτικής αρχής: «Χαρακτηρισμός του Ο.Τ. 282 (παλαιό νοσοκομείο) ως Δημαρχείο.»

Σχόλιο: Να προκριθεί η γενική κατηγορία του άρθρου 4 Πολεοδομικού Κέντρου με εξειδίκευση των παρ. 7 (Διοίκηση στην οποία συμπεριλαμβάνεται τόσο το Δημαρχείο όσο και κτίρια Δικαστηρίων), παρ. 8 (ΚΕΠ Υγείας), παρ. 3 (εκπαίδευση), παρ. 16 (στάθμευση), παρ. 6 (Πολιτιστικές εγκαταστάσεις), παρ. 9 (συνεδριακό) παρ. 2 (Πρόνοια) παρ. 11 (θερμοκοιτίδες νεοφυών επιχειρήσεων) παρ. 30 (γωνία ανακύκλωσης)

11. Πρόταση δημοτικής αρχής: «Μεταφορά σε νέα θέση των Φυλακών Χαλκίδας, της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και της Αστυνομικής Διεύθυνσης στην περιοχή του παλαιού πεδίου βολής.»

Σχόλιο: Ναι και κατά συνέπεια να αποδοθεί επιπρόσθετα η χρήση για τη περιοχή του παλαιού πεδίου βολής «Διοίκηση» (παρ. 7) και για τη θέση του σήμερα είναι οι φυλακές η χρήση του άρθρου 7 (Αστικό πράσινο, μικρός χώρος άθλησης κλπ)

12. Πρόταση δημοτικής αρχής: «Επίλυση της έκτασης του Δάρινγκ, μέσω ειδικής μελέτης, για την αξιοποίηση, επανάχρηση και διαφύλαξη του ιστορικού στοιχείου.»

Σχόλιο: Ναι

13. Πρόταση δημοτικής αρχής: «Επίλυση πολεοδομικών ζητημάτων, με επεκτάσεις και αλλαγές στο σχέδιο πόλης, όπως τα όρια της Δ.Ε. Ανθηδώνας, τις εντάξεις τμημάτων στα σχέδια πόλεως στην Κάνηθο, στις Εργατικές Κατοικίες, στη συνοικία Ζ΄ και αλλού.»   

Σχόλιο: Ναι

14. Πρόταση δημοτικής αρχής: «Κατάργηση των στοών στην περιοχή της Κανήθου και σε άλλες συνοικίες όπως η Ζ΄.»

Σχόλιο: Ναι

15. Πρόταση δημοτικής αρχής: «Θεραπεία των χρήσεων γης (γενικής κατοικίας στο ΓΠΣ, αμιγής στο ρυμοτομικό), ώστε να μπορούν ανά γειτονιά να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες των κατοίκων.»

Σχόλιο: Ναι

16. Πρόταση δημοτικής αρχής: «Ενοποίηση, μέσω επέκτασης, της συνοικίας Ζ΄ με τα Μακεδονικά και τον οικισμό Δύο Δέντρα.»

Σχόλιο: Ναι

17. Πρόταση δημοτικής αρχής: «Χαρακτηρισμός της προβλεπόμενης ΜΕΑ ΧΥΤΥ και του πράσινου σημείου, στην περιοχή του ΠΕΙ Δοκού.»

Σχόλιο: Ναι

18. Πρόταση δημοτικής αρχής: «Επίλυση του ζητήματος του χαρακτηρισμού των κτιρίων άνωθεν του κολυμβητηρίου στη θέση Μπαταργιά, που ενώ έχουν οικοδομηθεί από το 1960, παραμένουν εκτός σχεδίου λόγω του δασικού τους χαρακτηρισμού.» 

Σχόλιο:  Να δοθεί η χρήση Γενική κατοικία (άρθρο 3)

19. Πρόταση δημοτικής αρχής:  «Αλλαγή του κοινωφελούς χώρου από Διοικητικό Κέντρο Χαλκίδας στο Ο.Τ.1064 της συνοικίας Ζ΄, σε χώρο για κατασκευή των ΕΕΕΕΚ και ΕΝΕΕΓΥΛ και συνοδών αυτών χρήσεων.»

Σχόλιο: ΝΑΙ Κοινωφελείς άρθρου 6 με εξειδίκευση παραγράφων 2 (πρόνοια), 3 (εκπαίδευση), 4 (άθληση) και 30 (γωνιές ανακύκλωσης)

20. Πρόταση δημοτικής αρχής: «Χαρακτηρισμός χώρου, σύμφωνα με τις προδιαγραφές αλλά και μετά από συνεννόηση με το Υπουργείο Δικαιοσύνης, για μεταφορά σε επαρκή χώρο του Δικαστικού Μεγάρου με διατήρηση ωστόσο της θέσης που υφίσταται σήμερα.»

Σχόλιο: Δεν προτείνεται κάτι συγκεκριμένο από τη Δημοτική Αρχή. Εμείς προτείνουμε να δοθεί και η χρήση Διοίκηση (παρ. 7) τόσο στο ΟΤ 89 που σήμερα ευρίσκεται το δημοτικό πάρκιγκ αλλά και στο σχολάζον νοσοκομείο για να υπάρχει η δυνατότητα ανάλογα με τις εξελίξεις να μπορεί να χωροθετηθεί εναλλακτικά ή συμπληρωματικά και η εγκατάσταση του Εφετείου.

21. Πρόταση δημοτικής αρχής: «Χαρακτηρισμός της παλαιάς σχολής του Δημόκριτου ως χώρος πολυδύναμου κέντρου πολλαπλών λειτουργιών, για την υποστήριξη της επιχειρηματικότητας, της καινοτομίας και της τοπικής ανάπτυξης.»

Σχόλιο: Προτείνουμε εκπαίδευση Δηλ. άρθρο 4 εξειδίκευση παραγράφων 3, 7, 11, 12, 30), σύμφωνα με τις προτάσεις του ΕΒΕΕ.

22. Πρόταση δημοτικής αρχής: «Πολιτιστικά και αθλητικά κέντρα, ανά συνοικία.»

Σχόλιο: Στην κατηγορία του άρθρου 3 (Γενική κατοικία) είναι επιτρεπτές αυτές οι χρήσεις, άρα δεν χρειάζεται ειδική ρύθμιση.

23. Πρόταση δημοτικής αρχής: «Δημοτικά, νηπιαγωγεία, παιδικοί σταθμοί, ΚΑΠΗ, κοινόχρηστοι χώροι, ανοικτοί χώροι άθλησης και θρησκευτικοί χώροι σε κάθε γειτονιά.»

Σχόλιο: Τα ίδια όπως προηγουμένως. Το Άρθρο 3 (Γενική κατοικία) μας καλύπτει γιατί συμπεριλαμβάνει ως εξειδίκευση τις παραγράφους 3 (Εκπαίδευση), 2 (Πρόνοια), 4.1 (Αθλητικές Εγκαταστάσεις) 5 (θρησκευτικοί χώροι)

Για το Ληλάντιο

1. Πρόταση δημοτικής αρχής: «Ανάδειξη του υπάρχοντος πολιτιστικού και ιστορικού στοιχείου (πχ. Ξηρόπολη, Δύο Πύργοι, Κάστρο Φύλλων κ.α.).»

Σχόλιο: Για την προστασία των πολιτιστικών μνημείων να οριστούν ΠΕΠ (δηλ. Περιοχές Ειδικής Προστασίας γύρω από τα μνημεία.)

2. Πρόταση δημοτικής αρχής: «Δημιουργία θεματικών πάρκων στις Αλυκές Κοπανά και στη λίμνη των Φύλλων.»

Σχόλιο: Για τον οικότοπο των Αλυκών Κοπανά προτείνουμε μία Ζώνη Προστασίας Φύσης (αρ. 14β) με εξειδίκευση στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση με την αξιοποίηση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων ως κέντρου παρατήρησης και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης.)

3. Πρόταση δημοτικής αρχής:  «Δημιουργία ποδηλατοδρόμων, Μύτικας – παραλία Αγίου Νικολάου, παραλιακό μέτωπο Λαμψάκου, παράλληλα του Λήλαντα»

Σχόλιο: Ναι με επέκταση από τη συνοικία Αγ. Μαρίνας της Δ.Ε. Χαλκίδας  μέχρι Δ.Κ. Αγ. Νικόλαου (εκβολές Λήλαντα), και από την παραπάνω θέση μέχρι το αλιευτικό καταφύγιο στο Λευκαντί.

4. Πρόταση δημοτικής αρχής: «Τουριστική αναπτυξιακή χρήση του παραλιακού μετώπου, με ειδική αναφορά στην περιοχή του ΣΕΛΜΑΝ, η οποία πρέπει να έχει χρήση τουρισμού – αναψυχής.»

Σχόλιο:  Ναι

5. Πρόταση δημοτικής αρχής:  «Καθορισμός τμημάτων του παραλιακού μετώπου ως Β΄ κατοικία.»

Σχόλιο: (Ναι από Λευκαντί μέχρι Ν. Λάμψακο, όπου δεν υπάρχει εγκεκριμένο ρυμοτομικό ή παλιός οικισμός με περιορισμούς στην καθ΄ ύψος δόμηση. Να διερευνηθεί η υποχρέωση για πυλωτή στην επικίνδυνη ζώνη για πλημμύρες και συντελεστή δόμησης μέχρι 0,2).

6. Πρόταση δημοτικής αρχής: «Επέκταση του σχεδίου πόλεως Βασιλικού.»

Σχόλιο:  Ναι

7. Πρόταση δημοτικής αρχής: «Εκ νέου οριοθέτηση των οικισμών Αγίου Νικολάου, Μύτικα, Φύλλων, Αφρατίου και Πανοράματος, για τη δημιουργία ορίων με σαφή προσδιορισμό και ενοποίηση μικρών θυλάκων, όπου απαιτείται.» 

Σχόλιο: Ναι

8. Πρόταση δημοτικής αρχής: «Πολεοδόμηση όλων των οικισμών, πλην του Μύτικα.»

Σχόλιο:  Ναι

9. Πρόταση δημοτικής αρχής: «Νομιμοποίηση των χρήσεων που συνάδουν με τη γεωργική παραγωγή στην περιοχή του Μύτικα.»

Σχόλιο:  Ναι

10. Πρόταση δημοτικής αρχής: «Καταγραφή των υφιστάμενων παραγωγικών χρήσεων και οργάνωσή τους, για τη δημιουργία συνθηκών αειφόρου ανάπτυξης.»

Σχόλιο:  Ναι και ειδικά για το Ληλάντιο Πεδίο την χωροθέτηση Παραγωγικών δραστηριοτήτων μεταποίησης του πρωτογενή χαμηλής όχλησης (ελαιοτριβεία τριών σταδίων, οινοποιεία, κλπ)

Κεφάλαιο Γ΄

Πρόσθετες προτάσεις της παράταξης μας:

Ήδη στο δεύτερο κεφάλαιο με τη μορφή παρατηρήσεων επί των προτάσεων της δημοτικής αρχής (κείμενο 33 σημείων), αναφερθήκαμε στη νέα χρήση του χώρου που σήμερα είναι οι φυλακές, στην νέα χρήση για το παλιό νοσοκομείο, στην νέα χρήση για το σημείο που σήμερα είναι το δημοτικό πάρκινγκ δίπλα στην εθνική τράπεζα και το παρακείμενο πρώην ΠΙΚΠΑ, στο παλαιοβιομηχανικό συγκρότημα Γεωργιάδη και στα νότια αυτού προς το παραλιακό μέτωπο παλαιοβιομηχανικά κτίρια του Αγίου Στεφάνου.

Στο παρόν κεφάλαιο γίνεται αναφορά στις χωρικές προκλήσεις οι οποίες δεν έχουν απαντηθεί από το κείμενο των 33 σημείων της δημοτικής αρχής και συγκεκριμένα:

            1. Περιοχή Κουρέντι.

Πρόκειται για παραθαλάσσια έκταση περίπου 10 στρεμμάτων που είναι δεσμευμένη ως χερσαία ζώνη λιμένα από τη δεκαετία του ´70 χωρίς να έχουν γίνει απαλλοτριώσεις και χωρίς να έχουν αποζημιωθεί οι ιδιοκτήτες.

Βρίσκεται στο κέντρο της δημοτικής ενότητας Χαλκίδας, δεν συνιστά σε καμία περίπτωση χρήσιμη ζώνη για το λιμένα της Χαλκίδας και δεν διαφαίνεται η βούληση από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ή τον ΟΛΝΕ για απολλοτρίωση του παραπάνω χώρου.

Παραμένει μία εκτός σχεδίου περιοχή στο κέντρο της πόλης στην οποία ούτε ο Δήμος ούτε ο ΟΛΝΕ μπορούν να παρέμβουν, αλλά ούτε και οι ιδιοκτήτες μπορούν να αξιοποιήσουν.

Σήμερα έχει την μορφή της «αλάνας» στο παράκτιο μέτωπο της συνοικίας Νεάπολης και συνιστά τραυματισμό για την χωροταξική οργάνωση της πόλης της Χαλκίδας.

Η έκταση αυτή προτείνουμε να χαρακτηριστεί από το ΤΠΣ ως περιοχή αστικού πρασίνου και ελεύθερος χώρος και να τεθεί σε πρώτη προτεραιότητα για απολλοτρίωση και αποζημίωση των ιδιοκτητών.

            2. Το κτηριακό συγκρότημα ΚΤΕΛ στον Άγιο Στέφανο.

Πρόκειται για ένα κτιριακό συγκρότημα που παραμένει ημιτελές για περισσότερα από 20 χρόνια και εξ αυτού του λόγου προσβάλει αισθητικά την είσοδο της πόλης, σε ένα ευαίσθητο σημείο, καθώς γειτνιάζει με τα παλαιοβιομηχανικά κτίρια της Αρέθουσας του Γεωργιάδη κλπ.

Πρέπει στο σημείο αυτό να αποδοθούν και άλλες χρήσεις πέραν του σταθμού των ΚΤΕΛ και δη αυτές της διοίκησης, γραφείων και εμπορικών καταστημάτων, έτσι ώστε να καταστεί βιώσιμη η ολοκλήρωση και η λειτουργία του κτιρίου.

Φυσικά θα πρέπει να ληφθεί ιδιαίτερη μέριμνα από την οικεία αρχιτεκτονική επιτροπή ώστε το νεωτερικό αυτό κέλυφος στην τελική του μορφή να προσθέτει και όχι να αφαιρεί στην συνολική αισθητική του σημείου.

            3. Θεματικά πάρκα.                              

Με δεδομένη την τουριστική κατεύθυνση που έχει προκριθεί για το δήμο και την απορρέουσα από αυτό ανάγκη διαμόρφωσης νέων πόλων έλξης επισκεπτών στην πόλη, κρίνεται απαραίτητη η χωροθέτηση στην ευρύτερη περιοχή που σήμερα βρίσκονται οι εγκαταλελειμμένες νεροτσουλήθρες, (πάρκο λαού), εγκαταστάσεων ειδικής τουριστικής υποδομής του άρθρου 5, δηλαδή θεματικών πάρκων (πχ waterpark, aquarium θεματικά χωριά κλπ) που η εξειδίκευση τους δεν είναι απαραίτητο να γίνει στην παρούσα φάση.  Η περιοχή αυτή πρέπει να συμπεριλαμβάνει την ευρύτερη δημόσια και δημοτική έκταση, δηλαδή και το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής και τον παρακείμενο ελεύθερο χώρο που έχει μεταβληθεί σε αποδέκτη υλικών κατεδάφισης και απορριμμάτων.

            4. Κυκλοφοριακό / συγκοινωνίες. 

Από το σχέδιο αστικής κινητικότητας (ΣΒΑΚ), δίνεται προτεραιότητα στην χρήση εναλλακτικών μέσων μεταφοράς και τη δημιουργία πεζοδρόμων και ποδηλατόδρομων, στη μείωση της κυκλοφορίας ΙΧΕ αυτοκινήτων στο κέντρο της Χαλκίδας και συνακόλουθα στη πύκνωση των δημοσίων μέσων μεταφοράς με μικρά, κατά προτίμηση ηλεκτροκίνητα, μοντέρνα και ελκυστικά λεωφορεία και περιφερειακά πάρκινγκ για την υποδοχή των επισκεπτών της πόλης.

Ως κατάλληλοι τέτοιοι χώροι υποδοχής (parking) προτείνονται:

α) ο χώρος που εκτείνεται πλησίον των αποθηκών και του σταθμού του ΟΣΕ για τους προσερχόμενους από την δημοτική ενότητα Ανθηδώνας, συμπληρωμένος με χρήσεις αστικού πρασίνου και μικρούς χώρους άθλησης,

β) η βοιωτική  ακτή πέριξ του πυλώνα της υψηλής γέφυρας για τους προσερχόμενους από την δημοτική ενότητα Αυλίδας και την Αττικοβοιωτία, και στη συνέχεια με τη δυνατότητα χρήσης και πλωτού μέσου μεταφοράς,

γ) τμήμα του 575 τάγματος πεζοναυτών σε συνέχεια του υφιστάμενου δημόσιου parking έναντι του κτιρίου της Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας για τους προσερχόμενους από την δημοτική ενότητα Ν Αρτάκης και τη Βόρεια Εύβοια

και δ) εναλλακτικά είτε ο χώρος στο «πάρκο του λαού» όπου φιλοξενείται η εμποροπανήγυρη της Αγίας Παρασκευής, είτε ο χώρος του παλιού «Ελενίτ» στη Νέα Λάμψακο για τους προσερχόμενους από την δημοτική ενότητα Ληλάντιου,  την νότια Εύβοια και την Αττική.

Επισημαίνεται ότι το ήδη οξυμένο κυκλοφοριακό πρόβλημα, αλλά και το πρόβλημα στάθμευσης στην δημοτική ενότητα Χαλκίδας, αναμένεται να οξυνθεί ακόμη περισσότερο ύστερα από τις παρεμβάσεις στις οδούς Ελευθερίου Βενιζέλου και 28ης Οκτωβρίου, όπως και στις υπόλοιπες κεντρικές οδούς της Χαλκίδας σε εφαρμογή του προγράμματος «open mall».

Συνεπώς χρειάζεται να γίνουν άμεσες συγκοινωνιακές παρεμβάσεις.

            5. Παρεμβάσεις στο θαλάσσιο μέτωπο.

Το «master plan» του ΟΛΝΕ προβλέπει σε γενικές γραμμές τα εξής:

α) Μεταφορά της Ιχθυόσκαλας που βρίσκεται σήμερα στην βοιωτική ακτή της συνοικίας Καράμπαμπα εκτός δήμου, στη ΔΚ Πολιτικών του δήμου Δυρφίων Μεσσαπίων. 

(Το σημείο αυτό απέχει περίπου 40´ από τη Χαλκίδα, είναι σε περιοχή που δεν έχει αλιευτικό στόλο και δεν εξυπηρετεί ούτε τα αλιευτικά σκάφη, ούτε και τους εμπόρους αλιευμάτων). 

Αντιπροτείνεται να διερευνηθεί η περιοχή του Αγίου Στεφάνου στο σημείο πλησίον του εργοταξίου του Δήμου χαλκιδέων με τις κατάλληλες λιμενικές παρεμβάσεις.

β) Ίδρυση μαρίνας τουριστικών σκαφών κάτω από την συνοικία «Ξηροβρύση» και κοντά στο αμαξοστάσιο και τις αποθήκες του ΟΣΕ στην βοιωτική ακτή με την διαμόρφωση χερσαίας ζώνης για την ανέλκυση των σκαφών και την συντήρησή τους.

(Το σημείο αυτό κρίνεται απρόσφορο γιατί θα υπάρξει όχληση λόγω των εργασιών συντήρησης των σκαφών, σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή η οποία έχει ανάγκη από ελεύθερους χώρους και χώρους πρασίνου, χρήση την οποία προτείναμε για τη περιοχή αυτή).

Αντιπροτείνεται για μαρίνα τουριστικών σκαφών η περιοχή του Αγίου Στεφάνου και για διαμόρφωση χερσαίας ζώνης για την ανέλκυση και συντήρηση σκαφών το αβαθές σημείο πλησίον του εργοταξίου του Δήμου Χαλκιδέων, σημείο στο οποίο προτείνουμε και την μεταφορά της Ιχθυόσκαλας. 

Επίσης στο ίδιο σημείο μπορεί να γίνει και η εγκατάσταση των σημερινών μικρών ναυπηγείων (καρνάγια) τα οποία βρίσκονται στην περιοχή της Αγίας Μαρίνας και λειτουργούν υπό αυστηρούς περιορισμούς και σε καθεστώς προσωρινής νομιμότητας.  Στο σημείο που προτείνει το master plan για χερσαίες εγκαταστάσεις του λιμένα τουριστικών σκαφών που ανήκει στην ιδιοκτησία του ΟΣΕ, προτείναμε ήδη πάρκινγκ και χώρο αστικού πρασίνου.

γ) Υδατοδρόμιο στον Άγιο Στέφανο σε χερσαία ζώνη οκτώ στρεμμάτων που έχει σε προγενέστερο χρόνο διαμορφωθεί με πρόσχωση και επίχωμα σε σημείο απέναντι από τις εγκαταλελειμμένες νεροτσουλήθρες.

(Το σημείο αυτό κρίνεται απρόσφορο λόγω του ότι δεν διαθέτει επαρκείς χώρους στάθμευσης, ούτε μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες του κέντρου συντήρησης των υδροπλάνων για το οποίο υπάρχει ενδιαφέρον λόγω της εγγύτητας με τις εγκαταστάσεις της ελληνικής αεροπορικής βιομηχανίας) στη Τανάγρα.

Αντιπροτείνεται η απέναντι πλευρά του κόλπου του Αγίου Στεφάνου προς την νέα Λάμψακο, έτσι ώστε να αξιοποιηθεί η περιοχή πρώην «Ελενίτ» για πάρκινγκ τόσο του υδατοδρομίου, όσο και τον λιμένα τουριστικών σκαφών.

Προκειμένου να μην υπάρξουν καθυστερήσεις στο πρόγραμμα λειτουργίας των υδατοδρομίων θα πρέπει να μην υπάρξουν σημειακές χωροθετήσεις, αλλά όλος ο κόλπος του Αγίου Στεφάνου να λάβει τις χρήσεις υδατοδρομίου, μαρίνας τουριστικών σκαφών και Ιχθυόσκαλας, έτσι ώστε οι επιμέρους χωροθετήσεις να γίνουν ανάλογα με την ωριμότητα των έργων που θα εκτελεστούν.

δ) Ο χώρος της σημερινής Ιχθυόσκαλας εφόσον αυτή μεταφερθεί προτείνεται από το «master plan» του ΟΛΝΕ ως χώρος ελλιμενισμού για mega yachts.

Η υφιστάμενη ιχθυόσκαλα απαρτίζεται εκτός από τους προβλήτες και από οικόπεδο εμβαδού περίπου οκτώ στρεμμάτων με κτιριακές εγκαταστάσεις περίπου 2000 m².

Η προτεινόμενη χρήση από το «master plan» αφορά μόνο τον ελλιμενισμό τουριστικών σκαφών και δεν απαντά στην αξιοποίηση του γηπέδου και των υφιστάμενων εγκαταστάσεων.

Για το γήπεδο αυτό και τις κτιριακές εγκαταστάσεις του προτείνουμε τις χρήσεις πολιτισμού και τουρισμού /αναψυχής με την προοπτική να εγκατασταθεί εκεί ένας πολυχώρος πολιτισμού με έμφαση στο θέατρο και την μουσική.

ε) Το master plan του ΟΛΝΕ δεν λαμβάνει υπόψιν καθόλου τις εναλλακτικές προτάσεις που έχουν μελετηθεί στα πλαίσια προμελέτης για την παράκαμψη της Χαλκίδας στο ύψος του Αγίου Στεφάνου.

Κάθε μία από τις προτάσεις αυτές δημιουργεί σημαντικές διαφορετικές χωρικές επιπτώσεις και θα συνιστούσε τεράστια παράλειψη η μη αντιμετώπιση από τον παρόντα χωροταξικό σχεδιασμό των χωρικών επιπτώσεων από την τελική χάραξη του παραπάνω οδικού έργου, ιδίως επειδή στην κρίσιμη σημερινή συγκυρία δεν έχει οριστικοποιηθεί η τελική χάραξη με οριστική μελέτη και υπάρχει πεδίο παρέμβασης  για την επιλογή του πιο ενάρετου σεναρίου για την χωρική οργάνωση της πόλης της Χαλκίδας.

Πιο συγκεκριμένα η σχετική προμελέτη αντιμετωπίζει τρία διαφορετικά σενάρια χάραξης ενός οδικού άξονα μεγάλης διατομής με τέσσερις συνολικά λωρίδες κυκλοφορίας.

-Το πρώτο σενάριο χαράζει το δρόμο πάνω στο παράκτιο μέτωπο με επίχωμα που κατ’ εκτίμηση θα έχει ύψος περίπου 2 m από τη στάθμη της θάλασσας.

Αυτό συνιστά μία «τύφλωση» και αποκοπή των σημερινών παραθαλάσσιων διατηρητέων κτιρίων από το παράκτιο μέτωπο και υποβάθμιση των πηγών και των απορροών της Αρέθουσας που σύμφωνα και με τις παραπάνω προτάσεις της δημοτικής αρχής πρέπει να αναδειχθούν. 

Το δεύτερο σενάριο προβλέπει μια ανισόπεδη διάβαση και διέλευση ενός οδικού άξονα τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας μεταξύ του κτηριακού παλαιοβιομηχανικού συγκροτήματος Γεωργιάδη και των ανάντη αυτού παλαιοβιομηχανικών κτιρίων. 

Επειδή το σημείο αυτό είναι στενό η επιλογή αυτή έχει ως αναγκαστική συνέπεια τη κατεδάφιση μεγάλων τμημάτων τον παλιών βιομηχανικών κτιρίων ενδεχομένως και κατοικιών με μεγάλο κόστος για απαλλοτριώσεις. Επίσης ο μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος και η μεγάλη διατομή του οδικού αυτού άξονα θα διχοτομήσουν τα ανάντη παλιά βιομηχανικά συγκροτήματα (αφ΄ ενός κτίριο Γεωργιάδη και αφ΄ ετέρου παλιά βυρσοδεψία «κτίριο Τεκνάκη» κλπ) τα οποία θα πρέπει να αντιμετωπιστούν ως μία ενότητα.

Θεωρούμε ότι όλοι συμφωνούμε ότι τα παλαιά βιομηχανικά κτίρια πρέπει να τα διατηρήσουμε αλλά και να τα αναδείξουμε σαν  στοιχείο της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Το τρίτο σενάριο προβλέπει διέλευση του οδικού άξονα μέσα από τη θάλασσα σε απόσταση περίπου 300 m από την ακτή, γεγονός που δημιουργεί μία ζεύξη στον κόλπο του Αγίου Στεφάνου από το υψηλότερο σημείο που διέρχεται σήμερα ο δρόμος πλησίον της συνοικίας Μπαταργιά, μέχρι του σημείου που σήμερα είναι τα φανάρια της Νέας Λαμψάκου. 

Αυτό το τρίτο σενάριο υποστηρίζει ο μελετητής της προμελέτης και φρονούμε ότι πρέπει να υποστηρίξουμε και εμείς με τον παρόντα χωροταξικό σχεδιασμό αποσυμφορεί κυκλοφοριακά το σημείο μεταξύ των παλαιοβιομηχανικών κτιρίων και το καθιστά ηπιότερης κυκλοφορίας, πράγμα επιθυμητό σε σχέση με τις χρήσεις που επιδιώκουμε για την περιοχή και επιπλέον μεταφέρει τους κυκλοφοριακούς φόρτους μακριά από το παράκτιο μέτωπο και ταυτόχρονα δημιουργεί και μία λιμενολεκάνη στον Άγιο Στέφανο στην οποία μπορούν να φιλοξενηθούν οι χρήσεις λιμένα τουριστικών σκαφών, υδατοδρομίου, μικρών ναυπηγείων (καρνάγια) και ιχθυόσκαλας με μεγάλη χερσαία ζώνη που μπορεί να δημιουργηθεί με μικρό κόστος στα ανατολικά αβαθή του όρμου προς την νέα Λάμψακο, και παράλληλα να αξιοποιηθεί η περίπου 80 στρεμμάτων μπαζωμένη με επικίνδυνα απόβλητα (αμίαντο) έκταση του πρώην «Ελενίτ», αφού προηγουμένως σφραγιστεί με μπετόν ή άσφαλτο, ως κοινός χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων αλλά και διαχείμασης σκαφών. 

Επισημαίνουμε ότι η συγκεκριμένη συνολική αντιμετώπιση απαντά και στο πρόβλημα διαχείρισης της έκτασης «Ελενίτ» που όπως αναφέρθηκε είναι μπαζωμένη με αμίαντο. 

Ως αντίλογος για το τρίτο αυτό σενάριο αντιτάσσεται ανεπίσημα το μεγαλύτερο κόστος διέλευση του οδικού άξονα από τη θάλασσα, πράγμα όμως που δεν προκύπτει με βεβαιότητα από κάποια μελέτη που να συνυπολογίζει και το κόστος των απαλλοτριώσεων έτσι ώστε να μπορεί να αξιολογηθεί σε συνδυασμό με το προσδοκώμενο όφελος.

Προτείνουμε λοιπόν η ομάδα μελέτης του ΤΠΣ Χαλκίδας να λάβει τα σχετικά διαθέσιμα μελετητικά υπόβαθρα, να εκτιμήσει τις χωρικές επιπτώσεις κάθε μίας από τις παραπάνω λύσεις και αφού εκτιμήσει τυχόν διαθέσιμα κοστολογικά στοιχεία να υποδείξει την βέλτιστη από πλευράς χωρικού σχεδιασμού λύση για την πόλη της Χαλκίδας και τις γύρω περιοχές.

Ως προς το έργο της παράκαμψης της Χαλκίδας πρέπει να επισημανθεί ότι αυτό είναι δυσανάλογα αναγκαίο συγκριτικά με άλλα δημόσια οδικά έργα, τα οποία μάλιστα έχουν σχεδιαστεί μαξιμαλιστικά και έχουν εκτελεστεί σε πολλές άλλες περιοχές της χώρας μας (γεγονός που μαρτυρείται από την απλή σύγκριση των κυκλοφοριακών τους φορτίσεων) και έχει απαράδεκτα καθυστερήσει πολύ.

Εξίσου όμως είναι απαράδεκτο να εκτελεστεί τελικά με τρόπο που θα προκαλεί  ανήκεστο βλάβη σε βάρος της ανάπτυξης και της λειτουργίας της πόλης μας.

            στ. Τέλος και συμπληρωματικά με όλα τα παραπάνω δεν πρέπει να παραλείψουμε και μάλιστα ανεξάρτητα από την πιθανή προοπτική δεύτερης ζεύξης του πορθμού του Ευρίπου στο σημείο μεταξύ Αυλίδας και Αγίου Νικολάου (Μπουρτζίου), να περιγράψουμε στο τοπικό πολεοδομικό σχέδιο της Χαλκίδας, την αδήριτη ανάγκη για την κατασκευή μιας δεύτερης υψηλής γέφυρας, δίπλα και παράλληλα με την υφιστάμενη, όχι μόνο για την πρόδηλη αναγκαιότητα αυτής, αλλά και γιατί είναι ντροπιαστικό επιστημονικά (τεχνικά), αλλά και πολιτικά να αποδεχόμαστε μοιρολατρικά ότι αυτή η αυτονόητη απαίτηση για την τεχνική ολοκλήρωση του έργου συνιστά υψιπετή οικονομικά στόχο. 

Είναι πραγματικά λυπηρό να  φαίνεται ότι αποδεχόμαστε σιωπηρά ένα αδόκιμο τεχνικά οδικό έργο κατά το οποίο συμβάλουν και εκβάλλουν δύο + δύο λωρίδες μεγάλης κυκλοφορίας, σε μια γεφύρωση φέρουσα μόνο μία λωρίδα κυκλοφορίας σε κάθε ρεύμα πορείας.  

Η δεύτερη υψηλή γέφυρα παράλληλα με την υφιστάμενη (ως δίδυμη αυτής), είναι ζωτικής σημασίας οδικό και αναπτυξιακό έργο για το Δήμο Χαλκιδαίων, αλλά και για το σύνολο της Περιφερειακής Ενότητας της Εύβοιας και πρέπει να υλοποιηθεί με αύξηση της χρηματοδότησης μαζί με την παράκαμψη της Χαλκίδας ως πρόσθετο τμήμα του φυσικού αντικειμένου της παράκαμψης αυτής.

Χαλκίδα 7/10/2024

Για την παράταξη

ΑΜΕΣΑ ΝΕΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ

Ο Επικεφαλής

Γιώργος Σπύρου


Posted

in

by

Tags:

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *